VERSLAG 5-DAAGSE REIS NAAR DUITSLAND 2021

• Maandagochtend 30 augustus vertrokken we, na een woordje van onze voorzitter Hans van den Tillaart die daarbij ook nog eens een paar zakken snoepjes achter liet, naar het Teutoburgerwald in Duitsland. We hadden er erg veel zin omdat door corona drie keer de reis moest worden verzet. Na zo’n 3 uur rijden kwamen we aan bij Hotel Am Wall voor de lunch en een korte wandeling waarna we de reis voortzetten naar ons Hotel der Jägerhof in Willebadessen. Dit hotel staat in een prachtige omgeving, de kamers waren prima en het eten was, in buffetvorm, elke dag zeer uitgebreid en over-heerlijk! Na een vriendelijke ontvangst en de sleuteloverdrachten kon iedereen naar de kamer. Daarna was er nog tijd om even op het terras van het hotel iets te drinken waarna we konden aan-schuiven voor het dinerbuffet. ’s Avonds was iedereen vrij om te doen waar hij/zij in had wat erop neerkwam dat er werd gekaart, gekletst en veel gelachen.

• Dinsdag om 9.15 u. op weg naar de Schiedersee voor ’n rondvaart en jawel, de zon ging met ons mee. Via een mooie route terug naar het hotel voor de lunch en voor allen een “vrije middag” die verschillend werd doorgebracht: wandelen, naar het wildparkje of lekker in de zon op het terras. ’s Avonds stond een kegelavond op de planning waar fanatiek werd gespeeld en gewonnen door Martine Oosterlaak die hiermee eeuwige roem scoorde.

• Woensdag konden we “uitslapen” omdat we om 10.00 u. vertrokken (met lunchpakket) naar Hannover-Münden, een prachtig stadje met een eeuwenoude binnenstad vol met vakwerkhuizen. Daar lekker rondgewandeld, gewinkeld en terrasjes genomen. Het weer was ons gunstig gezind want ook nu kwam de zon erdoor. ’s Avonds stond midget-golf op de planning. Ook hier weer fanatieke spelers en veel plezier. Deze leverde 2 winnaars op: Yvonne Auditor en Hannie van de Wal die dus ook eeuwige roem scoorden.

• Donderdag om 9.30 u. op weg naar Bad Arolsen voor een bezoek en rondleiding aan Residentzschloss Arolsen waar Koningin Emma is geboren. Maar wat schetste onze verbazing: het paleis was gesloten omdat er ‘n “prinses” 90 jaar werd en er een receptie stond gepland. Dit was niet aan het reisbureau, noch aan ons en ook niet aan onze gids doorgegeven. Wat dan? Dan maar even voor ’n lekker bakkie koffie naar een restaurantje en daarna terug naar het hotel voor de lunch.’s Middags, en dat was buiten het programma om, zijn we naar Paterborn geweest voor een bezoek aan de Dom, winkelen en terras. Onze chauffeur was zo aardig om voor een kleine vergoeding ons weg te brengen en weer te komen halen. Ook nu was de zon weer nadrukkelijk aanwezig. Wat hebben we toch geboft!! ’s Avonds was er weer genoeg animo om te kegelen en nu had ook Yvonne Auditor gewonnen.

• Vrijdag moesten we helaas weer op huis aan gaan. Om 9.30 u. alle bagage weer in de bus en konden we, na het hotel te hebben bedankt voor de uitstekende verzorging, om 9.45 u. vertrekken. We maakten een tussenstop bij de Möhnesee om te lunchen en was er gelegenheid om een wandeling te maken over de gigantische stuwmuur. Daarna richting Venlo waar we nog een tussenstop hadden en door BTR (het reisbureau) werden getrakteerd op koffie/thee met Limburgse vlaai. Om precies 17.00 u. waren we weer in Goirle waar deze reis dus echt ten einde was.

• We hebben een bijzonder gezellige en leuke week gehad met ’n heel fijne, leuke groep deelnemers die het erg goed met elkaar konden vinden. Hopelijk zijn jullie volgend jaar allemaal weer van de partij om nog eens zo’n fijne week samen te beleven. Dus: tot ziens, tot volgend jaar!

Hannie van de Wal – Organisator meerdaagse reis.